Jom Bebas Hutang dan kejar Kebebasan Kewangan

Home Top Ad

Jika anda BUKAN seorang doktor pakar, akauntan bertauliah, jurutera berkompeten, saintis angkasalepas, atau apa sahaja yang membuat anda mer...

Tak perlu jadi professional untuk KAYA

Jika anda BUKAN seorang doktor pakar, akauntan bertauliah, jurutera berkompeten, saintis angkasalepas, atau apa sahaja yang membuat anda merasa tidak layak untuk anda bergelar seorang profesional, jangan anda merasa rendah diri untuk tidak layak menjadi kaya! Hatta anda juga bukan seorang menteri, Datuk, Dato' Seri, Tan Sri pelbagai gelaran dan darjat.

Kaya tidak memerlukan semua jawatan, pangkat atau kepakaran itu. Kaya hanya perlu ilmu bijak wang, IQ WANG atau 'Financial IQ'. Itu sahaja dan sudah tentu anda perlu ada sedikit modal, kreatif dan usaha yang berterusan!

Anda juga tidak perlu menjadi ketua perompak atau ketua gangster untuk menjadi kaya. Apa guna menjadi kaya jika pasti anda akan duduk di belakang tirai besi!

Kalau anda rasa anda sudah terlepas untuk belajar masuk universiti, masuk politik atau menyertai gang jalur tiga, anda masih berpeluang untuk menjadikan diri anda bijak wang.

Gunakan apa yang anda ada untuk lipatgandakan nilai bersih kekayaan anda dengan cara betul dan selamat.

Dan jangan ingat jika kita seorang profesional kita boleh menjadi kekal kaya!

Ramai di luar sana yang gagal dalam hidup walaupun mereka mempunyai kelulusan tertinggi. Mereka kecundang kerana mereka tidak mempunyai ilmu bijak mengurus wang!

Kenapa anda harus melarikan diri daripada polis dan Badan Pencegah Rasuah semata-mata untuk menjadi kaya?

Anda ada peluang untuk menjadi kaya jika anda mula belajar sekarang! Jika anda merasakan apa yang anda ada sekarang sudah cukup selesa, anda tidak perlu membuat apa-apa lagi yang ajaib. Teruskan hidup anda seperti biasa.

Tetapi jika sebaliknya, anda wajib berubah. Belajar bagaimana orang kaya melakukannya!

 Nukilan Wan Roslan Wan Salleh

0 comentários: