Jom Bebas Hutang dan kejar Kebebasan Kewangan

Home Top Ad

Kekal Kaya! Bijak kumpul harta tidak semesti bijak untuk mengekalkannya! Ramai yang menyangka bahawa jika seseorang itu bijak mengumpul ha...

Kekal KAYA

Kekal Kaya!

Bijak kumpul harta tidak semesti bijak untuk mengekalkannya!

Ramai yang menyangka bahawa jika seseorang itu bijak mengumpul harta maka dengan secara otomatisnya beliau juga bijak untuk mengekalkannya hingga hayat!

Jawapan di atas adalah, anda SILAP BESAR!

Dengan memegang jawatan tinggi dan penting di dalam sesuatu syarikat malah dalam perniagaan sendiri pun, belum tentu anda boleh kekal di dalam jawatan@gaya hidup eksekutif anda hingga akhir hayat.

Jawatan tidak penting sangat, yang lebih utama adalah adakah anda boleh kekal hidup sepertimana gaya hidup yang anda selama ini nikmati dan idamkan. Semuanya berkait dengan kekuatan kewangan anda pada masa itu bukan pada kuasa, bukan kekuatan tenaga, bukan jawatan dan bukan juga pengaruh anda.

Statistik mengatakan bahawa 85% orang berkerjaya akan hidup miskin selepas 2 tahun menerima wang KWSP. Hanya 15% peratus yang boleh kekal hingga 10 tahun.

Itulah sebabnya anda perlu bersedia dari sekarang. Malah boleh saya katakan WAJIB! Belajar mendapatkan ilmu cara untuk mengekalkan kekayaan anda dan anda boleh pula menurunkan kepada generasi kedua dan seterusnya.

Itu pun jika generasi kedua anda belajar bagaimana untuk menjadi seorang yang bijak wang yang akan membawa legasi anda sebagaimana anda menurunkannya!

0 comentários: