Jom Bebas Hutang dan kejar Kebebasan Kewangan

Home Top Ad

Poket selalu bocor! Jangan anda berfikir tentang menjadi kaya jika anda seorang yang tidak memberatkan untuk membayar hutang! Pertamanya,...

Poket Selalu Bocor

Poket selalu bocor!

Jangan anda berfikir tentang menjadi kaya jika anda seorang yang tidak memberatkan untuk membayar hutang!
Pertamanya, sudah tentu rezeki tidak menjadi berkat.

Bila rezeki tidak berkat maka pendapatan kita mengecut dan tidak berkembang, sukar untuk menabung dan mengumpul wang. Semua pendapatan habis kepada benda-benda yang tidak kita jangka untuk dibelanjakan.

Membayar membaiki kereta yang rosak tiba-tiba, duit kena curi, kena rompak di waktu-waktu kita baru mula nak menyimpan@ menabung.

Keduanya, duit menjadi sukar untuk diperkembangkan kerana kita mengabaikan hutang yang kita sendiri pasang niat tidak mahu membayarnya menjadikan poket kita selalu bocor!

Jadi, jangan ambil ringan soal hutang, bayar atau selesaikan hutang dahulu sebelum membelanjakan kepada kehendak lebih daripada keperluan kita.

Fahami konsep keberkatan, yang mana perlu diutamakan dan didahulukan. Jangan menidakkan kewujudan hutang yang kita bina sendiri sewaktu kita di dalam kesempitan dahulu. Selesaikan hutang dahulu, insyaaAllah, pendapatan mula menjadi berkat maka mudahlah anda bergerak laju untuk memperkembangkan pendapatan anda dalam pelaburan mahupun perniagaan!

Membayar hutang seperti menampal poket kita yang selalu bocor!

Ini belum masuk bab kita mencuri, merompak, mengkhianati hasil titik peluh orang lagi, silap haribulan kita langsung tidak ada poket untuk ditampal!

0 comentários: